Střípky duší

21. října 2013 v 21:29 | Clara |  Recenze
Lenzi slyší hlasy a má vize - vize o náhrobních kamenech, povodních a chlapci s kovově šedýma očima. Zdá se, že jí nikdo nemůže pomoci - dokonce ani její přítel Zak. Pak však potká Aldena, kluka ze svých snů, jenž jí prozradí, že ona je mluvčí - člověk schopný komunikovat s bloudícími dušemi a pomoci jim - a že on byl po celá staletí jejím strážcem. Nyní čeká Lenzi těžké rozhodnutí: Zak nebo Alden, život nebo smrt. Jenže čas se krátí. Zlovolná duše chce Lenzi zničit a zabije ji, jestliže se nerozhodne včas…

Autor: Mary Lindseyová
Oficiální název: Shattered Souls
Nakladatelství: CooBoo

Příběh odehrávající se v dnešní Anglii vypráví dívka jménem Lenzi. Žije sama se svou matkou, protože její duševně nevyrovnaný otec spáchal sebevraždu. Její kluk Zak jí pomohl se s tím vyrovnat a ona si nepřeje nic jiného, než na všechno zapomenout a dál spokojeně žít svůj teenagerský život. Ale začne slýchat hlasy, hlasy, které jí prosí o pomoc. Myslí si, že blázní, ale pak na hřbitově potká Aldena, zvláštního, přitažlivého kluka, který ji oslovuje Rose a tvrdí, že je mluvčí a on je její strážce. Jejich úkolem je pomáhat bloudícím duším s jejich problémy, které je drží na zemi. Zpočátku si Lenzi myslí, že narazila na ještě většího blázna, než je ona sama, ale když ji v restauraci napadne zlovolná duše a málem připraví o život, dojde jí, že na těch nesmyslech asi přece jen něco bude. Alden jí začne učit, jak se s takovými dušemi vypořádat a co všechno obnáší život mluvčího, jenže to se ani trochu nelíbí jejímu příteli Zakovi. Příběh o nadpozemsku, těžkých volbách a o tom, jaké to je, když si nepamatujete na svůj vlastní život.

K této knize jsem se dostala jen díky doporučení kamarádky, sama od sebe bych po ní asi nesáhla, takováhle duchařina mě moc nebere. Navzdory tomu, že kámoška z ní byla totálně na větvi, moc jsem od toho neočekávala, protože ona nemá žádnej vkus. :D O Harrym Potterovi řekla, že je to "nudná blbost" (přečetla první dvě stránky a já měla chuť jí nafackovat) a ze Syna pekel od M. Burdové byla totálně perplex. Ale to jsem odbočila. I navzdory mému nevalnému očekávání byla kniha napsána poměrně čtivě. Občas sice paní překladatelka trochu ulítla a snažila se přidat trochu své originality a tak vzniklo pár divných spojení, ale většinou se to četlo celkem dobře.

Příběh vás nepohltí. Říkám vám to na rovinu, není to jedna z těch knih, od kterých se nebudete moci odtrhnout. Navíc kniha prakticky nemá žádné vyvrcholení. Napětí se stupňuje docela slušně, ale pak netrpělivě čekáte na velkolepý závěr a ono nic. Docela mě to naštvalo, protože příběh byl vážně dobře rozjetý, ale pak, v tom bodu zlomu, to najednou všechno umřelo. Pak knížka skončí a zanechá vás zmatené, ptající se sami sebe A ten závěr byl jako kde?

Ale i přes to všechno se to četlo poměrně dobře, i námět byl docela originální (sice to v jednu chvíli vypadalo jako variace na Twilight s tím známým Tým Jacob vs Tým Edward, ale autorka z toho pak poměrně originálně vybruslila). Je pravda, že knížka mě rozhodně nezvedla ze židle a nejspíš si ani nepřečtu plánované pokračování, ale považuji ji za nadprůměr a dávám jí 7/1O. :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.